قرارداد لوئیس همیلتون، قهرمان پرافتخار هفت دوره مسابقات فرمول یک با تیم فراری برای فصلهای 2025 و 2026 منعقد شده و بند تمدید تا پایان فصل 2027 نیز در آن گنجانده شده است. این خبر نخستینبار توسط رسانه FormulaPassion و با استناد به گزارش لوئیجی پرنا، روزنامهنگار نشریه معتبر La Gazzetta dello Sport منتشر شد.
طبق اطلاعات منتشر شده؛ همیلتون این اختیار را دارد که قرارداد خود را به صورت یکجانبه و بدون نیاز به موافقت تیم ایتالیایی فراری تمدید کند؛ موضوعی که در دنیای حرفهای و رقابتی فرمول یک امری نادر و قابلتوجه به شمار میرود. در همین حال، گزارشها حاکی از رضایت نسبی مدیران فراری از همکاری با این راننده بریتانیایی است، اگرچه نتایج اولیه با انتظارات فاصله دارد.
در جدول ردهبندی فعلی فصل 2025 همیلتون در جایگاه ششم قرار دارد و موفق به کسب 109 امتیاز شده است؛ این در حالی است که اسکار پیاستری، راننده جوان و آیندهدار تیم مکلارن با 284 امتیاز در صدر جدول جای گرفته است. این فاصله چشمگیر در امتیازها، نگرانیهایی را در خصوص عملکرد همیلتون در فصل جاری برانگیخته است.
گونتر اشتاینر، مدیر سابق تیم فرمول یک هاس و یکی از کارشناسان شناخته شده این رشته در گفتوگویی با GPblog به بررسی وضعیت فعلی همیلتون در تیم فراری پرداخت. او با لحنی صریح اظهار داشت: همیلتون بیفایده نیست اما واقعیت این است که تا اینجای فصل انتظارات را برآورده نکرده است. خودش هم از این بابت ناراضی است. سطح توقع هواداران و رسانهها از او بسیار بالاست، شاید حتی بیش از حد معمول اما اگر بخواهیم واقعبین باشیم، عملکرد او در فراری تاکنون رضایتبخش نبوده است. مقایسه با همتیمیاش، شارل لکلرک، کاملاً گویاست؛ لکلرک عملکرد بهتری داشته است. من همیشه معتقد بودم که باید تا تابستان به همیلتون فرصت داده شود اما اکنون که به نیمه فصل رسیدهایم، به وضوح دیده میشود که او هنوز نتوانسته پاسخ مناسبی به انتظارات بدهد.
در ادامه، اشتاینر به جنبههای روانی انتقال همیلتون به فراری اشاره کرد و گفت: وقتی انتقال همیلتون به فراری اعلام شد، هیجان و واکنش زیادی در دنیای فرمول یک ایجاد شد؛ نه فقط برای هواداران، بلکه برای من هم همینطور بود. دیدن یک قهرمان هفتباره جهان با لباس اسکودریا مثل تحقق یک افسانه بود. همیلتون هم بیشک انتظارات بالایی از این انتقال داشت اما وقتی واقعیت با آن رویاها همخوانی ندارد، اعتماد به نفس به مرور از بین میرود. در این شرایط، مهم است که راننده خودش را بیش از حد تحت فشار قرار ندهد. باید تلاشش را بکند، بجنگد اما بدون اینکه انرژی ذهنیاش را بسوزاند. اگر نمیتواند لکلرک را شکست دهد، دستکم باید تلاش کند به او نزدیک باقی بماند.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم |