به نقل از تسنیم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در اجلاس سی وهشتم رؤسای آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از هزار نفر از راهبران و مدیران آموزشی در این اجلاس حضور دارند، اظهار کرد: این اجلاس با شعار کیفیت و عدالت دو کلان برنامه رییس جمهور آغاز شده است. وی افزود: باید مراتب سپاس و قدردانی را اعلام کنم که برای اولین بار پس از 46 سال فردی پیدا شد که با باورهای عمیق و راسخ به نظام یادگیری، آغازگر تحول در ابعاد تعلیم و تربیت کشور باشد. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رییس جمهور بیش از 40 جلسه با موضوع تعلیم و تربیت شرکت کرده است که باید قدردان چنین نگاهی از جانب ایشان باشیم. وی یادآور شد: وقتی آموزش و پرورش را به دست گرفتیم، با خرده مسائلی مواجه شدیم که بسیاری از آن ها را مرتفع کرده ایم. وزیر آموزش و پرورش افزود: آغاز آرام و کم دغدغه مهر گذشته با افزایش نیروی انسانی یکی از این اقدامات بود. قطعی شدن تأثیر معدل و تعیین تکلیف 300 هزار نفر در موضوع رتبه بندی، گزینش عادلانه، جذب 167 هزار نیروی جدید، تأمین نیروی انسانی، ساماندهی خرید خدمات، ورود 3 هزار نخبه به دانشگاه فرهنگیان از جمله اقدامات بوده است. کاظمی گفت: افزایش 30 درصدی حقوق خدمتگزاران، پرداخت 60 درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان، پرداخت کامل حق الزحمه مصححان از دیگر اقداماتی بود که در دولت چهاردهم صورت گرفت. وزیر آموزش و پرورش افزود: پرداخت به روز نیروهای حق التدریس، افزایش سهم بودجه عمومی آموزش از دیگر اقداماتی بود که در دولت چهاردهم انجام شد. کاظمی با اشاره به دو کلان برنامه اصلی بیان کرد: 7400 مسئله در سامانه ساتع در 7 محور در فضای آموزشی شناسایی شده تا مدارس جدید و قدیم به این واسطه به روزرسانی شوند. وی با اشاره به مشارکت گروه های مردمی در طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی، بیان کرد: در همین راستا 7 هزار گروه مردمی شکل گرفته است که از همه این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد. کاظمی گفت: 2400 فضای ورزشی و بیش از 110 هزار کلاس درس در طرح عجمیان در مسیر شاداب سازی هستند. وی به اهمیت و ضرورت آموزش معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: آموزش معلمان ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و معلمان ابتدایی اجتماعات یادگیری را شکل دادند. وزیر آموزش و پرورش افزود: در نظر داریم ضریب نفوذ رشته های مهارتی را در مدارس به 50 درصد برسانیم. کاظمی با اشاره به برنامه های تدوین شده در راستای کنترل آسیب های اجتماعی، گفت: تقویت هویت دینی و ملی با بهسازی و استفاده از فناوری های نوظهور در دستور کار تحول در برنامه درسی قرار گرفته است. در این خصوص برنامه درسی مدرسه ایران را به روزآوری می کنیم. |