به گزارش پارسینه ، اسباب کشی کابوسی تکراری است، بسته بندی و باز کردن وسایل انگار هرگز تمام نمی شود؛ لحظه ای که از زحمت بستن جعبه ها و حمل ونقل خلاص می شوید، بلافاصله باید آماده باز کردن همان جعبه ها و شروع چیدمان خانه شوید اما اگر ترفندهای سریع جابه جایی و چیدمان را بدانید، می توانید این سختی را به حداقل رسانده و قبل از هر چیز، با آرامش یک فنجان چای بنوشید. در این مطلب از به شما خواهیم آموخت که چطور اسباب کشی را حرفه ای تر مدیریت کنید و چیدمان خانه جدیدتان را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسانید. دقیقه نودی نباشید و در اسرع وقت شروع کنید به محض دانستن تاریخ جابه جایی، کار را شروع کنید. با وجود این که جابه جایی به خانه ای جدید می تواند استرس زا باشد، برنامه ریزی زودهنگام به شما این امکان را می دهد که کار را به بخش های کوچک تقسیم کنید؛ هر هفته یک جعبه یا حتی یک اتاق را مرتب کنید. انجام این کارهای کوچک به مرور، کل فرآیند را قابل مدیریت تر می سازد.  چک لیست بنویسید بهترین استراتژی برای کم کردن حجم وسایل در زمان اسباب کشی، صداقت مطلق با خودتان درباره ی نیازهای واقعی تان است. پیش از هر اقدامی برای دور ریختن یا بسته بندی، فهرستی از وسایلی تهیه کنید که قطعاً به آن ها نیاز خواهید داشت؛ این موارد شامل اقلامی است که به طور روزمره استفاده می کنید. وسایل اضافه خود را جدا کنید همزمان، وسایلی را که زندگی بدون آن ها آسان است، مشخص کنید. وسایل اضافی که هرگز استفاده نمی شود، باید حذف گردد. اگر خانه ای که می خواهید به آن نقل مکان کنید کوچک است، به دنبال اقلامی باشید که قابلیت جایگزینی با نسخه های کوچک تر را دارند. رایج ترین نمونه ها شامل تخت خواب، مبل، تلویزیون یا میز ناهارخوری هستند. اگر در حال حاضر در خانه ای بزرگ زندگی می کنید، احتمالاً این وسایل بزرگ هستند. با فروش این اقلام بزرگ و خرید نسخه های کوچک تر برای خانه جدید، می توانید فضای بسیار قابل توجهی را ذخیره کنید. وسایل اضافه را بفروشید یا اهدا کنید پس از غربالگری اولیه، نوبت به تصمیم گیری نهایی درباره ی اقلامی می رسد که دیگر به آن ها نیازی ندارید. اگر این وسایل در وضعیت خوبی هستند، بهترین رویکرد این است که آن ها را به فروش برسانید یا اهدا کنید.درآمد حاصل از فروش این اقلام می تواند به کاهش فشار مالی کمک کند. می توانید وسایل با ارزش تر را بفروشید و در مقابل، اقلام کم ارزش تر مانند ظروف اضافی یا لباس های دست دوم را اهدا کنید. همچنین، حتماً این گزینه را در نظر بگیرید که آیا فردی در میان آشنایان و دوستان شما هست که خواهان این وسایل باشد؛ این کار اغلب بهترین راه برای واگذاری اقلامی است که به آن ها علاقه مند بوده اید.  فرصت های بهینه سازی فضای داخلی را دست کم نگیرید به طور خاص، فضای زیر تخت ها پتانسیل فوق العاده ای برای ذخیره سازی منظم وسایل فصلی یا کم استفاده (مانند ملحفه های اضافی یا لباس های خارج از فصل) فراهم می آورد. در کنار آن، سرمایه گذاری بر روی سیستم های قفسه بندی عمودی و کشوهای چندگانه به شما این امکان را می دهد که از هر سانتی متر مربع موجود به بهترین شکل استفاده کرده و وسایل خود را به شکلی ساختاریافته و در دسترس نگه دارید. یک انبار یا واحد ذخیره سازی در نظر بگیرید اگر وسایل ارزشمندی دارید که نمی توانید به سادگی از شر آن ها خلاص شوید، اما فضای کافی در منزل جدیدتان برای نگهداری شان ندارید، اجاره ی یک واحد انبار (سلف استوریج) می تواند راه حل موقتی خوبی باشد. با این حال، یک نکته ی حیاتی وجود دارد:هرگز از انبار به عنوان بهانه ای برای انباشت وسایلی که دیگر استفاده نمی کنید، استفاده نکنید. این کار صرفاً مشکل را جابه جا می کند، نه حل، و شما را مجبور به پرداخت هزینه ی ماهانه ی اجاره ی فضای بزرگ تر خواهد کرد. در عوض، انبار را تنها برای نگهداری آن دسته از وسایلی اختصاص دهید که دل کندن از آن ها سخت است یا احتمالاً در آینده به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. روی هر جعبه نام وسیله بسته بندی شده را بنویسید برای بسته بندی اصولی، بر روی هر جعبه نام اتاق مقصد و فهرست محتویات اصلی را با ماژیک واضح بنویسید. این کار نظم دهی در خانه جدید را به شدت سرعت می بخشد. همچنین، برای دسترسی سریع تر، برچسب ها را محکم و خوانا بچسبانید.  همه خانه تان را یک دفعه به هم نریزید اگر کمک دارید، هر نفر را مسئول بخش یا اتاقی خاص کنید؛ اما اگر تنها هستید، تا پایان بسته بندی کامل یک اتاق یا بخش مشخص، به سراغ قسمت دیگری نروید تا از درهم ریختگی و سردرگمی جلوگیری شود. هر وسیله بسته بندی را در خانه جدید در محل خود قرار دهید در زمان تخلیه بار، فردی مسئول باید در محل جدید حضور داشته باشد تا کارگران را به طور مستقیم راهنمایی کند. هدف این راهنمایی این است که جعبه ها بر اساس نام محل مقصد درج شده روی برچسب، تا حد امکان مستقیماً در جایگاه نهایی خود در خانه جدید قرار گیرند. این اقدام از انباشت جعبه ها در یک نقطه مرکزی و نیاز به جابه جایی مجدد در روزهای بعد جلوگیری می کند. از اعضای خانواده کمک بگیرید هرگز قبل از مشخص کردن جای وسایل، آن ها را باز نکنید چرا که این کار باعث می شود نظم مورد نظرتان اجرایی نشود و وسایل سرجایشان قرار نگیرد. در خانه جدید هر قسمت را به شخصی بسپارید و هر فرد را مسئول چیدن وسایل شخصی خودش کنید تا آن ها را به سلیقه خود بچیند. |