به گزارش پارسینه و به نقل از روزگار خودرو براساس اعلام احسان چیت ساز معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات، در چهارمین جلسه کمیته تسهیل کسب و کارها، به انحصار سالن های اعلام بار پایان داده شد. به این ترتیب، از این پس تمام بازارگاه های حمل و نقل می توانند سالن اعلام بار مجازی ایجاد کنند. وی همچنین تاکید کرده است که این اقدام گامی مهم به سوی شفافیت، عدالت و رقابت سالم در لجستیک ایران است. بررسی صلاحیت و صدور مجوز حمل و نقل بین شهری توسط اتحادیه کسب و کارهای مجازی ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی موظف شد تا ظرف دو ماه آینده، چهارچوب و قوانین فعالیت سکوهای آنلاین حمل ونقل مسافر بین شهری را مشخص کند به گونه ای که مجوز آن توسط اتحادیه کسب و کارهای مجازی صادر شود. مرجع نظارت بر اجرای این حکم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شد. به این ترتیب به نظر می رسد که از این پس مسئولیت صدور مجوز فعالیت شرکت هایی مانند اسنپ و تپسی در این حوزه، مستقیماً با اتحادیه کسب و کارهای مجازی خواهد بود. |