به گزارش پارسینه به نقل ازاقتصادآنلاین، بازار خودرو امروز سه شنبه 29 مهرماه 1404 بار دیگر با افزایش قیمت در محصولات ایران خودرو همراه بود. در این میان، سمند سورن پلاس که همواره به عنوان یکی از پرتقاضاترین سدان های این خودروساز شناخته می شود، رکورد تازه ای را به ثبت رساند و وارد کانال میلیاردی شد. بررسی ها نشان می دهد روند صعودی این مدل طی روزهای اخیر شتاب گرفته و نگرانی خریداران را از تداوم گرانی ها افزایش داده است. قیمت سورن پلاس دوگانه سوز امروز با جهش چشمگیر 30 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد و در بازار آزاد به یک میلیارد و 30 میلیون تومان رسید. این خودرو اکنون در میان محصولات ایران خودرو یکی از گران ترین گزینه ها محسوب می شود. قیمت سمند سورن پلاس EF7 بنزینی نیز در ادامه موج افزایش ها 10 میلیون تومان رشد داشت و در معاملات امروز به یک میلیارد و 10 میلیون تومان رسید؛ رقمی که برای نخستین بار این نسخه از سورن را در محدوده میلیاردی قرار می دهد. در همین حال، نسخه سورن پلاس XU7P نیز از روند صعودی جا نمانده و از ابتدای هفته تاکنون 35 میلیون تومان گران تر شده است. این خودرو اکنون با قیمت 885 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و به نظر می رسد به زودی مرز میلیاردی را لمس کند.  مقایسه کابین سمند سورن پلاس و دنا پلاس / برتری با کدام است؟ در مقایسه طراحی داخلی و کیفیت کابین، دو محصول پرفروش ایران خودرو یعنی سمند سورن پلاس و دنا پلاس در یک رده قیمتی نزدیک اما با دو فلسفه متفاوت طراحی شده اند.سمند سورن پلاس بر پایه پلتفرم قدیمی سمند توسعه یافته و تمرکز اصلی آن بر سادگی و دوام است، در حالی که دنا پلاس با هدف ارائه چهره ای مدرن تر و حس لوکس تر وارد بازار شد و در همین بخش توانسته برتری نسبی خود را حفظ کند. کابین سورن پلاس همچنان از فرم کلاسیک خانواده سمند بهره می برد؛ متریال استفاده شده در داشبورد و تریم داخلی بیشتر از پلاستیک سخت است، اما چینش کلیدها و طراحی ادوات بهبود یافته و ارگونومی صندلی ها نسبت به نسخه های قدیمی تر افزایش یافته است. فضای سرنشینان عقب در سورن یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود و برای خانواده های پرجمعیت گزینه ای مناسب به شمار می آید. با این حال، نبود آپشن هایی مانند نمایشگر بزرگ تر، دوربین دنده عقب یا تودوزی با کیفیت بالا، باعث می شود حس کابین آن نسبتاً ساده تر از رقبایش باشد. در مقابل، دنا پلاس با بهره گیری از طراحی مدرن تر، نورپردازی داخلی بهتر و جزییاتی مانند فرمان چندمنظوره، نمایشگر لمسی، سانروف و روکش های چرمی، تجربه ای نزدیک تر به خودروهای نیمه مدرن بازار داخلی ارائه می دهد. کیفیت متریال در دنا پلاس نسبت به سورن بالاتر است و طراحی داشبورد با خطوط نرم و ادغام ادوات الکترونیکی حس لوکس تری به راننده منتقل می کند. ارگونومی صندلی های جلو نیز بهبود یافته و پشتیبانی بهتری در مسیرهای طولانی دارد. از منظر عایق بندی و سکوت کابین نیز دنا پلاس عملکرد بهتری دارد و صدای موتور و جاده در آن کمتر به داخل نفوذ می کند، در حالی که سورن پلاس همچنان تا حدودی با نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا مواجه است. با این حال، دید راننده در سورن بازتر بوده و فرم ساده تر داشبورد استفاده روزمره را آسان تر می کند. در مجموع، اگر اولویت خریدار راحتی، امکانات رفاهی و طراحی مدرن تر باشد، دنا پلاس انتخاب منطقی تری است؛ اما در صورتی که هدف، دوام فنی، فضای جادار و هزینه نگهداری پایین تر باشد، سورن پلاس همچنان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها در میان سدان های داخلی به شمار می آید. |